News

Barin Kobani: Video of Kurdish female fighter’s body prompts outrage

Barin Kobani: Video of Kurdish female fighter’s body prompts outrage

Syrian Kurds have reacted with outrage to a video showing the body of a female Kurdish fighter who was killed in battle during the a Turkish-led offensive.
Barin Kobani, a member of the all-female fighting unit of the Kurdish YPG (People’s Protection Units), was killed during fighting earlier this week in the northern Afrin region, reports say.
The footage showed a group of Turkey-backed rebels standing over the mutilated body of a female soldier, later identified as Kobani, in the village of Qurna near the Turkish border.
The Kurdish community has reacted with fury – accusing the men of mutilating the body themselves and social media users shared a portrait of Kobani smiling next to another shot of her body
Officials blamed the “terrorist allies of the enemy Turkish state” for mutilating her body and said they “hold the Turkish government responsible for this heinous act”.
Amad Kandal, an official with the Women’s Protection Units of which Kobani was a member, told the Guardian: “Barin did not surrender. She fought to the death.
“This kind of behaviour will only serve to reinforce our determination to resist until victory.”
A spokesman for the Syrian Democratic Forces (SDF), which is allied with the Kurds against Turkish forces and Isis, said: “Imagine the savagery of these invaders with the bodies of our daughters. How would they behave if they took control of our neighbourhoods?”
The Turkish armed forces launched an offensive against the Syrian region of Afrin two weeks ago as part of their bid to help Syrian opposition fighters wrest the area out of the control of the Kurds.
Ankara considers the YPG to be the Syrian arm of the PKK (Kurdistan Workers’ Party), a Turkish separatist group denounced the state regards as a terror group, and said the Kurds were using their toehold in Afrin as a base to launch attacks on Turkey.
Turkish President Recep Tayyip Erdogan has vowed to expand the area to include the key city of Manbij.
He said: “Our jets took off and started bombing. And now the ground operation is underway. Now we see how the YPG … are fleeing in Afrin.
“We will chase them. God willing, we will complete this operation very quickly.”

INDEPENDENT

Back to top button
Close

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط (كوكيز) لفهم كيفية استخدامك لموقعنا ولتحسين تجربتك. من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا ، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. سياسية الخصوصية

جمع البيانات
عند استخدام الموقع قد تصادف مناطق مثل المنتديات أو خدمات الفيديو حيث يتم الطلب منك كمستخدم إدخال معلومات المستخدم الخاصة بك. يتم استخدام مثل معلومات المستخدم هذه فقط للهدف التي يتم جمعها من أجله، وأي أغراض أخرى يتم تحديدها في نقطة الجمع وذلك بالتوافق مع سياسة الخصوصية هذه. لن نقوم بالإفصاح عن أي من معلومات المستخدم التي توفرها لطرف ثالث دون إصدارك الموافقة على ذلك، باستثناء ضرورة توفير خدمات قمت بتحديد طلبها.
إلغاء الاشتراك
تستطيع عندما تريد سحب موافقتك على استلام مخاطبات دورية بخصوص المواصفات، والمنتجات، والخدمات، والفعاليات وذلك عن طريق الرد على وصلة "إلغاء الاشتراك" في المخاطبات القادمة منا. الرجاء ملاحظة أننا لن نقوم بالإفصاح عن معلومات المستخدم الخاصة بك لطرف ثالث لتمكينه من إرسال مخاطبات تسويق مباشرة لك دون موافقتك المسبقة على القيام بذلك.
الملفات النصية (كوكيز)
يتوجب عليك أن تعلم أنه من الممكن أن يتم جمع المعلومات والبيانات تلقائيا من خلال استخدام الملفات النصية (كوكيز). وهي ملفات نصية صغيرة يتم من خلالها حفظ المعلومات الأساسية التي يستخدمها موقع الشبكة من أجل تحديد الاستخدامات المتكررة للموقع وعلى سبيل المثال، استرجاع اسمك إذا تم إدخاله مسبقا. قد نستخدم هذه المعلومات من أجل متابعة السلوك وتجميع بيانات كلية من أجل تحسين الموقع، واستهداف الإعلانات وتقييم الفعالية العامة لمثل هذه الإعلانات. لا تندمج هذه الملفات النصية ضمن نظام التشغيل الخاص بك ولا تؤذي ملفاتك. وإن كنت تفضل عدم جمع المعلومات من خلال استخدام الملفات النصية، تستطيع اتباع إجراء بسيط من خلال معظم المتصفحات والتي تمكنّك من رفض خاصية تنزيل الملفات النصية. ولكن لا بد أن تلاحظ، أن الخدمات الموجهّة لك شخصيا قد تتأثر في حال اختيار تعطيل خيار الملفات النصية. إذا رغبت في تعطيل خاصية إنزال الملفات النصية اضغط الرابط هنا للتعليمات التي ستظهر في نافذة منفصلة.

اغلاق