News

Turkish weapons supply to the Syrian opposition is an obstacle to the political settlement of the conflict

Over the past few days, Turkey has increased the supply of weapons and military equipment to various groups operating in Idlib demilitarized zone. In such a manner Ankara intends to stop the Syrian Army’s attack against rebels in northern Hama.

The Reuters news agency, on May 26, reported that another convoy from Turkey had arrived in Syria. According to the publication, the Turkish military handed over to the militants armored vehicles, Grad rocket launchers, and American-made TOW missiles. In addition to the military equipment Turkey also provides the transfer of militants who participated in Euphrates Shield and Olive Branch military operations from the northern part of Syria to the combat area in northern Hama.

At the same time, neither Ankara nor the rebel groups themselves unequivocally confirmed these facts. However, a spokesman for the National Front for Liberation Naji al-Mustafa once claimed that the group possesses enough weapons and has been receiving financial and logistic support from Turkey for a long time.

It should be mentioned that Turkey is one of the guarantor states of the Astana agreements along with Russia and Iran. Moreover, on September 17, 2018, Russian President Vladimir Putin met his Turkish counterpart Recep Tayyip Erdogan in the city of Sochi, where the two leaders agreed to create a demilitarized zone in northwestern Syria.

Thus, Ankara’s actions threaten to undermine international efforts to resolve the Syrian crisis. The situation in the country may become tense again, and that would entail a new flow of refugees, an increase of terrorist activities, and even more civilian casualties.

Adel Karim

Back to top button
Close

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط (كوكيز) لفهم كيفية استخدامك لموقعنا ولتحسين تجربتك. من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا ، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. سياسية الخصوصية

جمع البيانات
عند استخدام الموقع قد تصادف مناطق مثل المنتديات أو خدمات الفيديو حيث يتم الطلب منك كمستخدم إدخال معلومات المستخدم الخاصة بك. يتم استخدام مثل معلومات المستخدم هذه فقط للهدف التي يتم جمعها من أجله، وأي أغراض أخرى يتم تحديدها في نقطة الجمع وذلك بالتوافق مع سياسة الخصوصية هذه. لن نقوم بالإفصاح عن أي من معلومات المستخدم التي توفرها لطرف ثالث دون إصدارك الموافقة على ذلك، باستثناء ضرورة توفير خدمات قمت بتحديد طلبها.
إلغاء الاشتراك
تستطيع عندما تريد سحب موافقتك على استلام مخاطبات دورية بخصوص المواصفات، والمنتجات، والخدمات، والفعاليات وذلك عن طريق الرد على وصلة "إلغاء الاشتراك" في المخاطبات القادمة منا. الرجاء ملاحظة أننا لن نقوم بالإفصاح عن معلومات المستخدم الخاصة بك لطرف ثالث لتمكينه من إرسال مخاطبات تسويق مباشرة لك دون موافقتك المسبقة على القيام بذلك.
الملفات النصية (كوكيز)
يتوجب عليك أن تعلم أنه من الممكن أن يتم جمع المعلومات والبيانات تلقائيا من خلال استخدام الملفات النصية (كوكيز). وهي ملفات نصية صغيرة يتم من خلالها حفظ المعلومات الأساسية التي يستخدمها موقع الشبكة من أجل تحديد الاستخدامات المتكررة للموقع وعلى سبيل المثال، استرجاع اسمك إذا تم إدخاله مسبقا. قد نستخدم هذه المعلومات من أجل متابعة السلوك وتجميع بيانات كلية من أجل تحسين الموقع، واستهداف الإعلانات وتقييم الفعالية العامة لمثل هذه الإعلانات. لا تندمج هذه الملفات النصية ضمن نظام التشغيل الخاص بك ولا تؤذي ملفاتك. وإن كنت تفضل عدم جمع المعلومات من خلال استخدام الملفات النصية، تستطيع اتباع إجراء بسيط من خلال معظم المتصفحات والتي تمكنّك من رفض خاصية تنزيل الملفات النصية. ولكن لا بد أن تلاحظ، أن الخدمات الموجهّة لك شخصيا قد تتأثر في حال اختيار تعطيل خيار الملفات النصية. إذا رغبت في تعطيل خاصية إنزال الملفات النصية اضغط الرابط هنا للتعليمات التي ستظهر في نافذة منفصلة.

اغلاق