News

US state dept calls on Russia to help deliver aid to Syrian Rukban camp

US state dept calls on Russia to help deliver aid to Syrian Rukban camp

Xeber24.net – The Nation

The US Department of State on Monday called on Russia to help facilitate deliveries of humanitarian aid to the Rukban refugee camp in Syria.
“The United States has […] called for many months for the Syrian regime [government headed by President Bashar Assad] to allow rapid, safe, and unhindered UN access to the Rukban encampment. The recent humanitarian convoy was a positive step, and we call upon Russia to help facilitate continued, regular humanitarian deliveries,” US Department of State deputy spokesperson Robert Palladino said in a press statement.

Palladino praised the recent delivery of humanitarian aid to the Rukban camp by the United Nations and Syrian Arab Red Crescent (SARC).

“The delivery, complete with careful distribution to all groups and UN/SARC monitoring, ensured that aid reached all those who needed it. We urge that access for humanitarian assistance must continue to Rukban and to all areas in Syria where people are in need,” Palladino said.

The deputy spokesperson pointed out that the United States was not preventing people who live in the Rukban camp from leaving the facility.

“The United States has long advocated and will continue to advocate for freedom of movement for internally displaced persons (IDPs). It has not impeded and will not impede the movement of any IDPs who wish to depart from the Rukban encampment. Nor will it force anyone to leave. The United States fully supports a process that is free from coercion and allows for safe, voluntary, and dignified departures for those wishing to leave Rukban,” Palladino added.

On Monday, Russian Foreign Minister Sergey Lavrov noted that the US and militants under its control had forbidden internally-displaced persons from leaving the Rukban camp.

On Saturday, the Russian and Syrian Joint Coordination Committees on repatriation of Syrian refugees said that US-sponsored militants were likely to gain the majority of goods delivered by the UN and SARC humanitarian convoy to the Rukban camp.

The situation in the Rukban camp, situated within a US-controlled zone surrounding its military base in At-Tanf, has become increasingly dire as refugees residing there have not been receiving sufficient amounts of humanitarian aid.

Back to top button
Close

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط (كوكيز) لفهم كيفية استخدامك لموقعنا ولتحسين تجربتك. من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا ، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. سياسية الخصوصية

جمع البيانات
عند استخدام الموقع قد تصادف مناطق مثل المنتديات أو خدمات الفيديو حيث يتم الطلب منك كمستخدم إدخال معلومات المستخدم الخاصة بك. يتم استخدام مثل معلومات المستخدم هذه فقط للهدف التي يتم جمعها من أجله، وأي أغراض أخرى يتم تحديدها في نقطة الجمع وذلك بالتوافق مع سياسة الخصوصية هذه. لن نقوم بالإفصاح عن أي من معلومات المستخدم التي توفرها لطرف ثالث دون إصدارك الموافقة على ذلك، باستثناء ضرورة توفير خدمات قمت بتحديد طلبها.
إلغاء الاشتراك
تستطيع عندما تريد سحب موافقتك على استلام مخاطبات دورية بخصوص المواصفات، والمنتجات، والخدمات، والفعاليات وذلك عن طريق الرد على وصلة "إلغاء الاشتراك" في المخاطبات القادمة منا. الرجاء ملاحظة أننا لن نقوم بالإفصاح عن معلومات المستخدم الخاصة بك لطرف ثالث لتمكينه من إرسال مخاطبات تسويق مباشرة لك دون موافقتك المسبقة على القيام بذلك.
الملفات النصية (كوكيز)
يتوجب عليك أن تعلم أنه من الممكن أن يتم جمع المعلومات والبيانات تلقائيا من خلال استخدام الملفات النصية (كوكيز). وهي ملفات نصية صغيرة يتم من خلالها حفظ المعلومات الأساسية التي يستخدمها موقع الشبكة من أجل تحديد الاستخدامات المتكررة للموقع وعلى سبيل المثال، استرجاع اسمك إذا تم إدخاله مسبقا. قد نستخدم هذه المعلومات من أجل متابعة السلوك وتجميع بيانات كلية من أجل تحسين الموقع، واستهداف الإعلانات وتقييم الفعالية العامة لمثل هذه الإعلانات. لا تندمج هذه الملفات النصية ضمن نظام التشغيل الخاص بك ولا تؤذي ملفاتك. وإن كنت تفضل عدم جمع المعلومات من خلال استخدام الملفات النصية، تستطيع اتباع إجراء بسيط من خلال معظم المتصفحات والتي تمكنّك من رفض خاصية تنزيل الملفات النصية. ولكن لا بد أن تلاحظ، أن الخدمات الموجهّة لك شخصيا قد تتأثر في حال اختيار تعطيل خيار الملفات النصية. إذا رغبت في تعطيل خاصية إنزال الملفات النصية اضغط الرابط هنا للتعليمات التي ستظهر في نافذة منفصلة.

اغلاق