reports

Daesh militants kidnapped 8 civilians in Iraq’s western Anbar province

Daesh militants kidnapped 8 civilians in Iraq’s western Anbar province

Xeber24.net – The Nation

Militants of the Daesh terrorist group kidnapped a total of eight civilians in Iraq’s western Anbar province, local media reported on Friday.
Al-Sumaria television channel reported, citing the head of Rawah District, that Daesh terrorists kidnapped five residents of the city of Rawah in the northeast of the same name district.

At the same time, according to local law enforcement agencies, three civilians were abducted by militants 80 kilometers west of the city of Haditha.

In December 2017, then-Iraqi Prime Minister Haider Abadi announced that the country had defeated the Daesh on its territory after over three year of fighting, adding that local security forces would continue eliminating the terrorists’ sleeper cells.

The Popular Mobilization Forces (PMF), also known as Al-Hashd Al-Shaabi, have been supporting the Iraqi military in its fight against the Daesh.

In January, the PMF killed and injured 35 members of the Daesh terror group on the Syrian territory. The attack on the terrorists was carried out in Syria’s eastern Deir ez-Zor province. The paramilitary forces said the security situation in the area was under their control.

Iraq has been reportedly striking Daesh positions along the Syrian border since April 2018. The Iraqi Air Force coordinate their actions with Russia, Syria and Iran through the information exchange center in Baghdad. The PMF militia, which became part of the Iraqi Armed Forces in 2016, also shell terrorist targets in Syria.

Back to top button
Close

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط (كوكيز) لفهم كيفية استخدامك لموقعنا ولتحسين تجربتك. من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا ، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. سياسية الخصوصية

جمع البيانات
عند استخدام الموقع قد تصادف مناطق مثل المنتديات أو خدمات الفيديو حيث يتم الطلب منك كمستخدم إدخال معلومات المستخدم الخاصة بك. يتم استخدام مثل معلومات المستخدم هذه فقط للهدف التي يتم جمعها من أجله، وأي أغراض أخرى يتم تحديدها في نقطة الجمع وذلك بالتوافق مع سياسة الخصوصية هذه. لن نقوم بالإفصاح عن أي من معلومات المستخدم التي توفرها لطرف ثالث دون إصدارك الموافقة على ذلك، باستثناء ضرورة توفير خدمات قمت بتحديد طلبها.
إلغاء الاشتراك
تستطيع عندما تريد سحب موافقتك على استلام مخاطبات دورية بخصوص المواصفات، والمنتجات، والخدمات، والفعاليات وذلك عن طريق الرد على وصلة "إلغاء الاشتراك" في المخاطبات القادمة منا. الرجاء ملاحظة أننا لن نقوم بالإفصاح عن معلومات المستخدم الخاصة بك لطرف ثالث لتمكينه من إرسال مخاطبات تسويق مباشرة لك دون موافقتك المسبقة على القيام بذلك.
الملفات النصية (كوكيز)
يتوجب عليك أن تعلم أنه من الممكن أن يتم جمع المعلومات والبيانات تلقائيا من خلال استخدام الملفات النصية (كوكيز). وهي ملفات نصية صغيرة يتم من خلالها حفظ المعلومات الأساسية التي يستخدمها موقع الشبكة من أجل تحديد الاستخدامات المتكررة للموقع وعلى سبيل المثال، استرجاع اسمك إذا تم إدخاله مسبقا. قد نستخدم هذه المعلومات من أجل متابعة السلوك وتجميع بيانات كلية من أجل تحسين الموقع، واستهداف الإعلانات وتقييم الفعالية العامة لمثل هذه الإعلانات. لا تندمج هذه الملفات النصية ضمن نظام التشغيل الخاص بك ولا تؤذي ملفاتك. وإن كنت تفضل عدم جمع المعلومات من خلال استخدام الملفات النصية، تستطيع اتباع إجراء بسيط من خلال معظم المتصفحات والتي تمكنّك من رفض خاصية تنزيل الملفات النصية. ولكن لا بد أن تلاحظ، أن الخدمات الموجهّة لك شخصيا قد تتأثر في حال اختيار تعطيل خيار الملفات النصية. إذا رغبت في تعطيل خاصية إنزال الملفات النصية اضغط الرابط هنا للتعليمات التي ستظهر في نافذة منفصلة.

اغلاق