News

Interpol chief warns of continued threat of so-called Islamic State

Interpol chief warns of continued threat of so-called Islamic State

Xeber24.net – Euro News

The head of the International Police Organisation, Interpol, has warned of the continued threat of the so-called Islamic State.

In an exclusive interview with NBC’s Keir Simmons, Secretary General, Jürgen Stock, said the danger posed by the terrorist group was still ‘immediate, complex and more international than ever’.

His comments come just weeks after US President Donald Trump, announced his troops’ withdrawal from Syria because, he said, the so-called Islamic State group had been defeated.

The move was met with criticism from both inside and outside of the United States. Many countries, especially those participating in the coalition fight against the group, have expressed concern. For them, the withdrawal of US state troops risks leaving a void which could once again become occupied by sympathisers of the terrorist group.

Interpol’s chief said concerns were still there and could be evidenced by the continued movement of hardened fighters to and from conflict zones:

“There are a number of concerns with regards to the developments in international terrorism which is definitely more complex and more international than ever…”

He added: “Those for instance who are now trying or who already left the conflict zone in Syria, in Iraq, let’s say battled hardened, sometimes brutalised, definitely sometimes with the skills they need to build a bomb… and don’t forget foreign terrorist fighters from more than 100 countries who have been travelling into the conflict zones in Syria and Iraq.”

Stock said they are still a “huge and complex terrorist web,” despite having lost most of its territory.

“We have a database on foreign terrorist fighters,” he said. “We started that activity in 2012 just with 13 profiles, we have now over 50,000 profiles… potentially spread around the world.”

Interpol will, asserted the Secretary General, continue to watch and identify militant fighters for as long as national governments allow it to.

His comments come ahead of a draft Pentagon report next week. A report due to outline that without continued surveillance and pressure, the militant set-up could regain territory within six to twelve months

Back to top button
Close

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط (كوكيز) لفهم كيفية استخدامك لموقعنا ولتحسين تجربتك. من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا ، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. سياسية الخصوصية

جمع البيانات
عند استخدام الموقع قد تصادف مناطق مثل المنتديات أو خدمات الفيديو حيث يتم الطلب منك كمستخدم إدخال معلومات المستخدم الخاصة بك. يتم استخدام مثل معلومات المستخدم هذه فقط للهدف التي يتم جمعها من أجله، وأي أغراض أخرى يتم تحديدها في نقطة الجمع وذلك بالتوافق مع سياسة الخصوصية هذه. لن نقوم بالإفصاح عن أي من معلومات المستخدم التي توفرها لطرف ثالث دون إصدارك الموافقة على ذلك، باستثناء ضرورة توفير خدمات قمت بتحديد طلبها.
إلغاء الاشتراك
تستطيع عندما تريد سحب موافقتك على استلام مخاطبات دورية بخصوص المواصفات، والمنتجات، والخدمات، والفعاليات وذلك عن طريق الرد على وصلة "إلغاء الاشتراك" في المخاطبات القادمة منا. الرجاء ملاحظة أننا لن نقوم بالإفصاح عن معلومات المستخدم الخاصة بك لطرف ثالث لتمكينه من إرسال مخاطبات تسويق مباشرة لك دون موافقتك المسبقة على القيام بذلك.
الملفات النصية (كوكيز)
يتوجب عليك أن تعلم أنه من الممكن أن يتم جمع المعلومات والبيانات تلقائيا من خلال استخدام الملفات النصية (كوكيز). وهي ملفات نصية صغيرة يتم من خلالها حفظ المعلومات الأساسية التي يستخدمها موقع الشبكة من أجل تحديد الاستخدامات المتكررة للموقع وعلى سبيل المثال، استرجاع اسمك إذا تم إدخاله مسبقا. قد نستخدم هذه المعلومات من أجل متابعة السلوك وتجميع بيانات كلية من أجل تحسين الموقع، واستهداف الإعلانات وتقييم الفعالية العامة لمثل هذه الإعلانات. لا تندمج هذه الملفات النصية ضمن نظام التشغيل الخاص بك ولا تؤذي ملفاتك. وإن كنت تفضل عدم جمع المعلومات من خلال استخدام الملفات النصية، تستطيع اتباع إجراء بسيط من خلال معظم المتصفحات والتي تمكنّك من رفض خاصية تنزيل الملفات النصية. ولكن لا بد أن تلاحظ، أن الخدمات الموجهّة لك شخصيا قد تتأثر في حال اختيار تعطيل خيار الملفات النصية. إذا رغبت في تعطيل خاصية إنزال الملفات النصية اضغط الرابط هنا للتعليمات التي ستظهر في نافذة منفصلة.

اغلاق