News

Police teargas ‘yellow vest’ protesters in Paris

Police teargas ‘yellow vest’ protesters in Paris

Xeber24.net – the Daily Times

Police fired tear gas at “yellow vest” demonstrators in Paris on Saturday but the turnout for round seven of the popular protests that have rocked France appeared low.

Several hundred people wearing the symbolic hi-visibility vests had gathered near the offices of France Televisions and the BFM TV channel in the centre of the capital shouting “Fake news” and calling for the resignation of President Emmanuel Macron.

Protesters spilled on to tram lines and lobbed projectiles at police who replied with tear gas grenades and detained several people.

Tear gas was also fired in Nantes, western France, and protests were expected in Lyon, Bordeaux and Toulouse.

In the southern city of Marseille, police said 900 protesters turned out, amid cries of “Macron out”.

The official turnout numbers have plunged with the passing weeks. The government recorded 38,600 demonstrators on December 22 compared to 282,000 for the first major demonstrations on November 17.

But leading figures within the movement that has flourished outside of trade union and political groups, say the low numbers are due to the holiday season and January will bring a resurgence of the street protests.

The focus of the protests has morphed from anger over fuel taxes to a broad rebuke of Macron, accused by critics of neglecting the rising costs of living for many in rural and small-town France.

“We want to get our purchasing power back and have a say in the decisions,” said Priscillia Ludosky, who launched the yellow vest petition against fuel price hikes.

Government tax concessions to boost disposable income among the low paid “are not enough”, Ludosky said in Marseille.

The movement has increasingly targeted Macron and 40 “yellow vests” on Thursday tried to storm the medieval fort of Bregancon that serves as his official summer retreat on the Mediterranean before being turned back by police.

Die-hard yellow vest supporters believe the movement will live on in 2019 and plans are underway for New Year’s Eve protests.

Nearly 8,000 people are listed on Facebook as intending to attend, insisting it will be “festive and non-violent”.

Paris officials said preparations would continue for a fireworks display and sound and light show on the Champs-Elysee, the epicentre of repeated violent action against the government, with the Arc de Triomphe ransacked on December 1.

Tens of thousands of tourists and locals traditionally ring in the new year on the wide shopping boulevard, which rises to the Arc monument.

Back to top button
Close

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط (كوكيز) لفهم كيفية استخدامك لموقعنا ولتحسين تجربتك. من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا ، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. سياسية الخصوصية

جمع البيانات
عند استخدام الموقع قد تصادف مناطق مثل المنتديات أو خدمات الفيديو حيث يتم الطلب منك كمستخدم إدخال معلومات المستخدم الخاصة بك. يتم استخدام مثل معلومات المستخدم هذه فقط للهدف التي يتم جمعها من أجله، وأي أغراض أخرى يتم تحديدها في نقطة الجمع وذلك بالتوافق مع سياسة الخصوصية هذه. لن نقوم بالإفصاح عن أي من معلومات المستخدم التي توفرها لطرف ثالث دون إصدارك الموافقة على ذلك، باستثناء ضرورة توفير خدمات قمت بتحديد طلبها.
إلغاء الاشتراك
تستطيع عندما تريد سحب موافقتك على استلام مخاطبات دورية بخصوص المواصفات، والمنتجات، والخدمات، والفعاليات وذلك عن طريق الرد على وصلة "إلغاء الاشتراك" في المخاطبات القادمة منا. الرجاء ملاحظة أننا لن نقوم بالإفصاح عن معلومات المستخدم الخاصة بك لطرف ثالث لتمكينه من إرسال مخاطبات تسويق مباشرة لك دون موافقتك المسبقة على القيام بذلك.
الملفات النصية (كوكيز)
يتوجب عليك أن تعلم أنه من الممكن أن يتم جمع المعلومات والبيانات تلقائيا من خلال استخدام الملفات النصية (كوكيز). وهي ملفات نصية صغيرة يتم من خلالها حفظ المعلومات الأساسية التي يستخدمها موقع الشبكة من أجل تحديد الاستخدامات المتكررة للموقع وعلى سبيل المثال، استرجاع اسمك إذا تم إدخاله مسبقا. قد نستخدم هذه المعلومات من أجل متابعة السلوك وتجميع بيانات كلية من أجل تحسين الموقع، واستهداف الإعلانات وتقييم الفعالية العامة لمثل هذه الإعلانات. لا تندمج هذه الملفات النصية ضمن نظام التشغيل الخاص بك ولا تؤذي ملفاتك. وإن كنت تفضل عدم جمع المعلومات من خلال استخدام الملفات النصية، تستطيع اتباع إجراء بسيط من خلال معظم المتصفحات والتي تمكنّك من رفض خاصية تنزيل الملفات النصية. ولكن لا بد أن تلاحظ، أن الخدمات الموجهّة لك شخصيا قد تتأثر في حال اختيار تعطيل خيار الملفات النصية. إذا رغبت في تعطيل خاصية إنزال الملفات النصية اضغط الرابط هنا للتعليمات التي ستظهر في نافذة منفصلة.

اغلاق