غير مصنف

Dec. 12, 2018 | 08:30 PM Kurdish leader tells Turkish court he is a ‘political hostage’

SINCAN, Turkey: Jailed top Kurdish politician Selahattin Demirtas said he was a “political hostage” Wednesday during his first court appearance in Turkey since a European rights court demanded his release.

The European Court of Human Rights (ECHR) last month slammed the pre-trial detention of Demirtas, who is considered a potential rival to Turkish President Recep Tayyip Erdogan, as politically motivated.

Demirtas, a former co-leader of the Peoples’ Democratic Party (HDP), has been detained since 2016 pending his trial on multiple charges that include managing a “terrorist organization.”

He remains an influential figure in the Kurdish movement.

At the court hearing Wednesday the 45-year-old condemned his “political trial,” according to comments published by his lawyers on Twitter.

“Even at the age of 90, if I only have one tooth left, I will not ask you for my release. Because you did not put me in detention and it is not you who can release me,” he told the court.

“I am a political hostage and political hostages cannot ask to be freed.”

Erdogan, who has rejected the ECHR ruling, regularly accuses the HDP of being a political front for the outlawed Kurdistan Workers’ Party (PKK), which has waged an insurgency against the Turkish state since 1984.

The left-wing HDP is the third largest party in parliament and has campaigned for women, worker and gay rights.

Last week a Turkish court rejected an appeal by Demirtas against his conviction for “terrorist propaganda,” for which he was sentenced in September to four years and eight months in prison.

German politician Hakan Tas said the sentence means Demirtas has little chance of being released before March local elections, even if Turkey chooses to comply with the ECHR ruling.

“This is a position that completely goes against international law,” said the Turkish-born Die Linke MP, who traveled to attend the trial but was refused access to the hearing.

Demirtas faces multiple criminal proceedings and could be jailed for 142 years if he is found guilty on all charges.

The trial at the court in a prison complex Sincan on the outskirts of the capital Ankara was scheduled to continue on Thursday and Friday.

THE DAILY STAR

Back to top button
Close

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط (كوكيز) لفهم كيفية استخدامك لموقعنا ولتحسين تجربتك. من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا ، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. سياسية الخصوصية

جمع البيانات
عند استخدام الموقع قد تصادف مناطق مثل المنتديات أو خدمات الفيديو حيث يتم الطلب منك كمستخدم إدخال معلومات المستخدم الخاصة بك. يتم استخدام مثل معلومات المستخدم هذه فقط للهدف التي يتم جمعها من أجله، وأي أغراض أخرى يتم تحديدها في نقطة الجمع وذلك بالتوافق مع سياسة الخصوصية هذه. لن نقوم بالإفصاح عن أي من معلومات المستخدم التي توفرها لطرف ثالث دون إصدارك الموافقة على ذلك، باستثناء ضرورة توفير خدمات قمت بتحديد طلبها.
إلغاء الاشتراك
تستطيع عندما تريد سحب موافقتك على استلام مخاطبات دورية بخصوص المواصفات، والمنتجات، والخدمات، والفعاليات وذلك عن طريق الرد على وصلة "إلغاء الاشتراك" في المخاطبات القادمة منا. الرجاء ملاحظة أننا لن نقوم بالإفصاح عن معلومات المستخدم الخاصة بك لطرف ثالث لتمكينه من إرسال مخاطبات تسويق مباشرة لك دون موافقتك المسبقة على القيام بذلك.
الملفات النصية (كوكيز)
يتوجب عليك أن تعلم أنه من الممكن أن يتم جمع المعلومات والبيانات تلقائيا من خلال استخدام الملفات النصية (كوكيز). وهي ملفات نصية صغيرة يتم من خلالها حفظ المعلومات الأساسية التي يستخدمها موقع الشبكة من أجل تحديد الاستخدامات المتكررة للموقع وعلى سبيل المثال، استرجاع اسمك إذا تم إدخاله مسبقا. قد نستخدم هذه المعلومات من أجل متابعة السلوك وتجميع بيانات كلية من أجل تحسين الموقع، واستهداف الإعلانات وتقييم الفعالية العامة لمثل هذه الإعلانات. لا تندمج هذه الملفات النصية ضمن نظام التشغيل الخاص بك ولا تؤذي ملفاتك. وإن كنت تفضل عدم جمع المعلومات من خلال استخدام الملفات النصية، تستطيع اتباع إجراء بسيط من خلال معظم المتصفحات والتي تمكنّك من رفض خاصية تنزيل الملفات النصية. ولكن لا بد أن تلاحظ، أن الخدمات الموجهّة لك شخصيا قد تتأثر في حال اختيار تعطيل خيار الملفات النصية. إذا رغبت في تعطيل خاصية إنزال الملفات النصية اضغط الرابط هنا للتعليمات التي ستظهر في نافذة منفصلة.

اغلاق