غير مصنف

Joe Robinson: former British Army soldier who fought ISIS in Syria jailed in Turkey

Joe Robinson: former British Army soldier who fought ISIS in Syria jailed in Turkey

Xeber24.net – The Independent

Twenty-five-year-old sentenced following his arrest while on holiday last year
A former British soldier who travelled to Syria to fight Isis has been jailed in Turkey, his mother has said.

Joe Robinson, 25, from Leeds, spent five months battling the ISIS alongside Syria’s Democratic forces in 2015.

But he was arrested on a beach while on holiday in Turkey last July and charged with terrorism offences.
Ankara considers the YPG – the armed group Mr Robinson had fought with – an illegal terror organisation.

He was handed a seven-and-a-half year sentence after a trial, which he was not allowed to attend, on Friday.

His student fiancée, Mira Rojkan, who was arrested at the same time, was given a suspended sentence for “terrorism propaganda”. She says her only involvement was to share pro-Kurdish posts on Facebook and YouTube.

Mr Robinson’s mother, Sharon Chimejczuk, said she had been informed of the court’s decisions via a phone call from an official at the British Foreign Office.

The former army medic had previously served with UK forces in Afghanistan in 2012.

He travelled to Syria after becoming increasingly incensed by both ISIS propaganda videos and what he saw as the UK’s inaction in the region.

His family had believed he was leaving the country to join the French Foreign Legion.

When he returned to the UK in November 2015 he was arrested at Manchester Airport on suspicion of terrorism offences but all charges were dropped 10 months later.
It is understood he travelled to Turkey on holiday without understanding the country’s stance on the YPG.

A Foreign Office spokesman said: “We stand ready to provide consular assistance to a British national in Turkey.”

Back to top button
Close

نحن نستخدم ملفات تعريف الارتباط (كوكيز) لفهم كيفية استخدامك لموقعنا ولتحسين تجربتك. من خلال الاستمرار في استخدام موقعنا ، فإنك توافق على استخدامنا لملفات تعريف الارتباط. سياسية الخصوصية

جمع البيانات
عند استخدام الموقع قد تصادف مناطق مثل المنتديات أو خدمات الفيديو حيث يتم الطلب منك كمستخدم إدخال معلومات المستخدم الخاصة بك. يتم استخدام مثل معلومات المستخدم هذه فقط للهدف التي يتم جمعها من أجله، وأي أغراض أخرى يتم تحديدها في نقطة الجمع وذلك بالتوافق مع سياسة الخصوصية هذه. لن نقوم بالإفصاح عن أي من معلومات المستخدم التي توفرها لطرف ثالث دون إصدارك الموافقة على ذلك، باستثناء ضرورة توفير خدمات قمت بتحديد طلبها.
إلغاء الاشتراك
تستطيع عندما تريد سحب موافقتك على استلام مخاطبات دورية بخصوص المواصفات، والمنتجات، والخدمات، والفعاليات وذلك عن طريق الرد على وصلة "إلغاء الاشتراك" في المخاطبات القادمة منا. الرجاء ملاحظة أننا لن نقوم بالإفصاح عن معلومات المستخدم الخاصة بك لطرف ثالث لتمكينه من إرسال مخاطبات تسويق مباشرة لك دون موافقتك المسبقة على القيام بذلك.
الملفات النصية (كوكيز)
يتوجب عليك أن تعلم أنه من الممكن أن يتم جمع المعلومات والبيانات تلقائيا من خلال استخدام الملفات النصية (كوكيز). وهي ملفات نصية صغيرة يتم من خلالها حفظ المعلومات الأساسية التي يستخدمها موقع الشبكة من أجل تحديد الاستخدامات المتكررة للموقع وعلى سبيل المثال، استرجاع اسمك إذا تم إدخاله مسبقا. قد نستخدم هذه المعلومات من أجل متابعة السلوك وتجميع بيانات كلية من أجل تحسين الموقع، واستهداف الإعلانات وتقييم الفعالية العامة لمثل هذه الإعلانات. لا تندمج هذه الملفات النصية ضمن نظام التشغيل الخاص بك ولا تؤذي ملفاتك. وإن كنت تفضل عدم جمع المعلومات من خلال استخدام الملفات النصية، تستطيع اتباع إجراء بسيط من خلال معظم المتصفحات والتي تمكنّك من رفض خاصية تنزيل الملفات النصية. ولكن لا بد أن تلاحظ، أن الخدمات الموجهّة لك شخصيا قد تتأثر في حال اختيار تعطيل خيار الملفات النصية. إذا رغبت في تعطيل خاصية إنزال الملفات النصية اضغط الرابط هنا للتعليمات التي ستظهر في نافذة منفصلة.

اغلاق