هام …BBC: رتل لجبهة النصرة يرافق الجيش التركي متوجهاً إلى آفرين حيث القوات الكُردية

8

هام …BBC: رتل لجبهة النصرة يرافق الجيش التركي متوجهاً إلى آفرين حيث القوات الكُردية
موقع :xeber24.net
تقرير : نسرين محمد
قال موقع بي بي سي بأن فريق استطلاع من الجيش التركي عبر الحدود إلى محافظة إدلب في سوريا برفقة رتل من يضم عناصر جبهة النصرة وتوجهة إلى منطقة آفرين حيث تتواجد القوات الكُردية .
وبحسب البي بي سي فان مصدر في المنطقة أشار إلى أن فريق الاستطلاع التركي يسعى إلى التفاوض مع “تحرير الشام” قبل شن هجوم كبير متوقع.
وكان قيادي بارز في المعارضة السورية قال إن فريق استطلاع صغيرا من الجيش التركي عبر الحدود إلى محافظة إدلب في سوريا يوم الأحد قبل عملية عسكرية يعتزم مقاتلون معارضون تدعمهم تركيا القيام بها في المنطقة.
وقالت مصادر محلية إن رتلا من المركبات العسكرية دخل محافظة إدلب برفقة عناصر هيئة “تحرير الشام” التي كانت تستهدفها عملية المعارضة المزمعة مما يشير إلى احتمال إبرام اتفاق بين الطرفين كما حصل في جرابلس واعزاز والباب بين تركيا وداعش .
كما أكد رئيس الوزراء التركي بن علي يلدرم أهمية ضمان عدم التصعيد قرب الحدود.
وادعى يلدرم:”سنضمن السلامة في إدلب وسوف نتعاون مع روسيا”.
وتأتي العملية بعد اتفاق بين تركيا وكل من إيران وروسيا، اللتين تدعمان الرئيس السوري بشار الأسد، يقضي بإقامة منطقة “عدم تصعيد” في إدلب والمناطق المحيطة بها بغية الحد من شن عمليات قتالية هناك، وهو اتفاق لا يشمل هيئة “تحرير الشام”.
وقال أحد السكان ومقاتل من المعارضة في المنطقة إنهما شاهدا عربات عسكرية تركية تدخل إدلب، ثم تحركت يرافقها مسلحو هيئة “تحرير الشام”, مما يؤكد المسرحية بين الجانبين ومما يؤكدى بأن هناك تعاون وثيق بين جبهة النصرة والجيش التركي في إدلب , ويُكذب ما يقال بأن تركيا ستحارب جبهة النصرة .
وأشار قيادي في المعارضة إلى أن فريق الاستطلاع التركي توجه إلى منطقة الشيخ بركات التي تطل على مناطق تخضع لسيطرة مسلحي المعارضة في محافظة حلب المجاورة لإدلب وكذا منطقة عفرين التي يسيطر عليها الأكراد.
وتمثل إدلب ومناطق مجاورة في شمال غرب سوريا أكبر معاقل المعارضة وأكثرها سكانا، إذ تضم أكثر من مليوني نسمة معظمهم نزحوا من أنحاء أخرى من البلاد.
وكانت تركيا واحدة من أكبر الداعمين للمعارضة السورية المسلحة التي تقاتل الرئيس السوري بشار الأسد خلال الحرب الدائرة منذ ستة أعوام ونصف العام، لكن تركيزها تحول من الإطاحة به إلى تأمين حدودها.
وتمثل وحدات “حماية الشعب” أكبر هاجس أمني لتركيا على الحدود. والوحدات جزء من تحالف تدعمه الولايات المتحدة يقاتل تنظيم داعش في شرق سوريا.
وتسيطر الوحدات على عفرين. وقال قيادي في المعارضة إن عفرين إحدى المناطق التي سيتمكن فريق الاستطلاع التركي من مراقبتها من منطقة الشيخ بركات.

8 تعليقات

  1. links of london sale on

    An attention-grabbing dialogue is worth comment. I believe that you must write more on this topic, it might not be a taboo topic but usually individuals are not sufficient to talk on such topics. To the next. Cheers
    links of london sale

  2. I intended to draft you the very small remark to finally give many thanks again on your striking guidelines you’ve shown above. It was so seriously open-handed of you giving unreservedly exactly what many of us would’ve offered for sale as an e-book to generate some dough on their own, primarily considering that you could have done it if you ever decided. These basics also served like a great way to fully grasp that most people have similar eagerness really like my very own to know much more on the subject of this problem. I think there are numerous more pleasurable opportunities ahead for people who read through your site.
    adidas nmd

  3. There are some fascinating points in time on this article however I don抰 know if I see all of them heart to heart. There’s some validity however I’ll take maintain opinion until I look into it further. Good article , thanks and we would like more! Added to FeedBurner as properly
    hermes belt

  4. Adidas NMD PK Runner China red on

    I would like to point out my admiration for your kindness in support of men and women who absolutely need help with this concept. Your personal dedication to passing the message all over came to be incredibly insightful and have without exception empowered guys and women much like me to get to their endeavors. Your warm and helpful useful information implies much to me and even more to my peers. Thanks a ton; from all of us.
    Adidas NMD PK Runner China red

  5. adidas yeezy boost on

    My wife and i have been absolutely glad Louis could do his researching from the precious recommendations he acquired out of your web page. It’s not at all simplistic to simply happen to be releasing facts other people have been trying to sell. And now we know we have you to give thanks to for this. Those explanations you’ve made, the easy site navigation, the friendships you can help instill – it’s all sensational, and it’s helping our son in addition to us reckon that this subject matter is excellent, which is extremely serious. Thank you for the whole thing!
    adidas yeezy boost

  6. Aw, this was a very nice post. In thought I want to put in writing like this additionally ?taking time and precise effort to make a very good article?however what can I say?I procrastinate alot and certainly not seem to get one thing done.
    fitflops [url=http://www.fitflops-saleclearance.us.com]fitflops[/url]

  7. عفرين سيصبح مقبرة للغزاة والحفر جاهزه ليكون مقبر للنصرة والاتراك الجبناء ..
    الكريلا لهم بالمرصاد.. فليس على الاعقاب تدمى كلومهم… ولكن على اقدامهم تقطر الدما.. ؟؟؟؟ هربشي كريلا .. هربشي بيشمركا..

اضف تعليقاً