المرصد السوري : تركيا تطلب التوسط من روسيا لدى QSDلوقف القتال وسحب جرحها وجثثها التي من بينها عناصر تركية

567

المرصد السوري : تركيا تطلب التوسط من روسيا لدى QSDلوقف القتال وسحب جرحها وجثثها التي من بينها عناصر تركية
موقع : Xeber24.net
تقرير : نوزت جان
بعد تلقي الجيش التركي خسائر في صفوف عناصره على يد وحدات حماية الشعب في عين دقنة بمناطق الشهباء التي هاجتها تركية والمجاميع الإرهابية صباح اليوم , طالب الجانب الروسي التوسط لدى قوات سوريا الديمقراطية لوقف القتال , بهدف سحب تركيا جثث قتلاها وجرحها الذين سقطوا في معركة عين دقنة , حيث أن من بين الجرحى جنود أتراك .
لا تزال الاشتباكات متواصلة بوتيرة عنيفة بين الجيش التركي والمجاميع الإرهابية التي تقودها في سوريا من جانب، وقوات سوريا الديمقراطية من جانب آخر، على محاور في الريف الشمالي لحلب، وتركز القتال بين الطرفين والمواجهات العنيفة، على محاور في محيط عين دقنة التي شهدت في الـ 27 من نيسان / أبريل الفائت من العام الفائت 2016، هجوماً نفذته المجاميع الإرهابية التابعة للدولة التركية، قضى على إثره أكثر من 200 قتيل، ووردت حينها إلى المرصد السوري لحقوق الإنسان نسخة من شريط مصور تظهر نحو 50 جثة موضوعة على حاملة دبابات لقوات سوريا الديمقراطية، وجرى التجوال بالجثث في شوارع مدينة عفرين وسط تجمهر مئات المواطنين.
الاشتباكات هذه بدأت بقصف مكثف للقوات التركية والمجاميع الإرهابية، وتزامنت مع استمرار هذا القصف المكثف، على مواقع قوات سوريا الديمقراطية ومناطق سيطرتها، كما ترافقت مع استهدافات متبادل على خطوط التماس ومحاور الاشتباك، وأكدت مصادر موثوقة للمرصد السوري لحقوق الإنسان أن الاشتباكات والقصف أسفر عن وقوع خسائر بشرية في صفوف المجاميع المهاجمة ، حيث أبلغت مصادر موثوقة المرصد السوري لحقوق الإنسان أن روسيا دخلت كوسيط بين القوات التركية والمجاميع الإرهابية التي تقودها تركيا من جهة، وقوات سوريا الديمقراطية من جهة أخرى، وذلك بعد إبلاغ الروس من قبل الأتراك حول وجود 5 جرحى من القوات التركية ووجود نحو 10 جرحى آخرين من الإرهابيين، لم يتمكن الارهابيون من تأمين انسحابهم أو نقلهم من أرض المعركة لتلقي العلاج، وأكدت المصادر أن الروس بدأوا التوسط لسحب الجرحى ونقلهم لتلقي العلاج، عبر التوصل إلى تهدئة شاملة ومؤقتة أو وقف القتال في موقع تواجد الجرحى.
وجاءت هذه المعارك العنيفة، بعد تحضيرات متواصلة للقوات التركية وللجماعات الإرهابية التي تقودها تركيا, للمباشرة بعمل عسكري تهدف من خلاله احتلال مناطق حررتها وحدات حماية الشعب من تنظيم داعش والواقعة بين مدينة مارع ومنطقة دير جمال.

567 تعليق

  1. This is very interesting, You’re a very skilled blogger. I have joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post. Also, I’ve shared your site in my social networks!

  2. I do trust all the ideas you’ve offered to your post. They’re very convincing and will certainly work. Nonetheless, the posts are too short for newbies. Could you please lengthen them a bit from subsequent time? Thanks for the post.

  3. Hey! I know this is kinda off topic but I was wondering which blog platform are you using for this website? I’m getting fed up of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.

  4. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something that I think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me. I am looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  5. Hi! I just wanted to ask if you ever have any trouble with hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing several weeks of hard work due to no backup. Do you have any solutions to protect against hackers?

    http://m88wins.com/

  6. Thanks a lot for the helpful post. It is also my belief that mesothelioma has an incredibly long latency phase, which means that signs of the disease may well not emerge until finally 30 to 50 years after the 1st exposure to asbestos. Pleural mesothelioma, that is certainly the most common form and impacts the area within the lungs, could potentially cause shortness of breath, torso pains, as well as a persistent cough, which may result in coughing up blood.

  7. I have come to understand that expenses for on-line degree specialists tend to be a terrific value. Like a full 4-year college Degree in Communication in the University of Phoenix Online consists of Sixty credits at $515/credit or $30,900. Also American Intercontinental University Online gives a Bachelors of Business Administration with a overall course feature of 180 units and a tariff of $30,560. Online learning has made getting the college degree much simpler because you might earn your current degree from the comfort in your home and when you finish working. Thanks for all the tips I have learned from your site.

اضف تعليقاً