هل تحتاج تركيا لحجج لضرب إقليم كردستان؟!

3360

هل تحتاج تركيا لحجج لضرب إقليم كردستان؟!

بير رستم (أحمد مصطفى)

هناك الكثير من الإخوة يضعون (كل اللوم) _وللأسف_ على حزب العمال الكردستاني في قصف الطيران التركي لـ”شنكال”وقره جوخ” وغيرها من المناطق الكردستانية في إقليم كردستان (العراق) أو حتى “روج آفا” ويعللون موقفهم ذاك (أو بالأحرى الموقف التركي)؛ بحجة وجود مقرات ذاك الحزب في تلك المناطق بحيث تجعلها تركيا حجةً ومبرراً لها .. إنني ورغم موقفي بخصوص القضية والذي أوضحته في أكثر من مناسبة؛ بأن على الإخوة في العمال الكردستاني أن يبحثوا هذه القضية بجدية أكثر وأن لا يجعلوا من أراضي إقليم كردستان منطلقاً لعملياتهم العسكرية ضد تركيا حيث جبال الإقليم الشمالي لكردستان لا تقل وعورةً عن جبال قنديل وبالتالي يمكن التفكير في نقل تلك المقرات، كي لا تكون بيد هذه الأخيرة (الحجة والمبررات)، كما تقولها تركيا وبعض الإخوة، لكن وبنفس الوقت فإننا نسأل هؤلاء وعلى الأخص أولئك الأصدقاء من النخب السياسية والثقافية الكردية الذين (يبررون) للدولة التركية جرائمها بحق شعبنا السؤال التالي:

قياساً على مبدأكم السابق؛ فهل كان يجب أن تطلب الشعوب العربية من إخوتهم الفلسطينيين وخاصةً من القيادات السياسية والعسكرية الخروج من البلدان العربية، كون وجودهم كانت (تعطي المبررات والحجج) لإسرائيل لشن الغارات عليها، بل إننا نسألهم؛ هل أخطأ الراحل “بارزاني” عندما لجأ إلى إقليم كردستان الشرقي (إيران)، بل ومشاركته مع إخوته من كرد (إيران) في المعارك ضد حكومة الشاه وليحل أخيراً وزيراً للدفاع في حكومة “مهاباد” الكردية .. إذاً؛ لم لا تضعون النقاط على الحروف وتضعون “كل اللوم” على الأسباب الحقيقية، ألا وهي قضية الاحتلال البغيض وحرمان الشعوب من حقوقها الوطنية وبالتالي فإنها هي التي تدفع بمناضليها للبحث عن ساحات يمكن الانطلاق منها ضد العدو الغاشم وهذا التكتيك مارسته كل حركات التحرر في العالم ورغم ذلك نأمل أن يكون هناك البديل عن ساحة إقليم كردستان (العراق) للإخوة في العمال الكردستاني كما أسلفت، لكن وبنفس الوقت، فإننا لا نحمل هذا الأخير (كل اللوم)، بل نحملها لتركيا كونها دولة احتلال صديقي!

3٬360 تعليق

  1. I loved as much as you’ll receive carried out right here. The sketch is attractive, your authored subject matter stylish. nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this increase.

  2. I needed to compose you a bit of remark just to thank you so much over again with the marvelous pointers you have provided above. It’s really remarkably open-handed with people like you to convey extensively all that many of us would have marketed as an ebook in making some cash on their own, particularly considering that you might well have done it if you wanted. The pointers additionally worked like the fantastic way to be certain that most people have the same dreams like my personal own to understand whole lot more related to this problem. I believe there are lots of more enjoyable occasions ahead for those who read your blog post.

  3. you are in point of fact a excellent webmaster. The site loading velocity is incredible. It kind of feels that you’re doing any unique trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a excellent job in this topic!

  4. You are my aspiration , I have few web logs and infrequently run out from to post .I think this site has got some really wonderful information for everyone. “In this world second thoughts, it seems, are best.” by Euripides.

  5. I’m really impressed with your writing skills as well as with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one nowadays..

  6. Thanks for every one of your hard work on this web site. Ellie take interest in managing investigations and it’s really simple to grasp why. We all notice all concerning the lively tactic you produce powerful information by means of the web site and even encourage participation from website visitors on that theme so our own child is without question discovering a lot. Have fun with the remaining portion of the year. You are always doing a brilliant job.

    http://www.privatelabelwesitebuilder.com

اضف تعليقاً